DBT COMPREHENSIVE

ZAAWANSOWANE SZKOLENIE W TERAPII DIALEKTYCZNO-BEHAWIORALNEJ

DBT COMPREHENSIVE to całościowe roczne szkolenie, które pozwala ugruntować umiejętności terapeutów pracujących i rozpoczynających pracę w terapii DBT. Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób pracujących wspólnie w zespołach (w przychodniach, poradniach, szpitalach, ośrodkach publicznych i prywatnych). Osoby zgłaszające się na szkolenie indywidualnie zostaną przydzielone do zespołów.

Dwa pierwsze zjazdy szkolenia: „Wprowadzenie do DBT” oraz „Jak prowadzić trening umiejętności DBT”, pozwalają zapoznać się z podstawami Terapii Dialektyczno-Behawioralnej, zasadami prowadzenia terapii indywidualnej oraz treningu umiejętności DBT oraz coachingu telefonicznego. Kolejne zjazdy, trzeci i czwarty, mają charakter przede wszystkim praktyczny.

Integralną częścią szkolenia całościowego jest praca w zespołach konsultacyjnych podczas cotygodniowych spotkań. Zespół mentorski PTDBT dołącza na konsultacje zespołów co najmniej 1 raz/1,5 miesiąca. Szkolenie przygotowuje do prowadzenia pełnego programu DBT (terapii indywidualnej, treningu umiejętności, konsultacji zespołu leczącego i coachingu telefonicznego). Uczestnicy otrzymują dodatkowe materiały: nagrania sesji terapeutycznych.

Uwaga: Tegoroczna edycja szkolenia zostanie podzielona na 3 grupy, odbywające się w 3 miastach: Gdańsk, Kraków i Warszawa. Ostatni zjazd, z prof. Alanem Fruzzettim, odbędzie się wspólnie.

-> Sprawdź szczegółowy terminarz szkolenia

-> Sprawdź Cennik 

 

  • JĘZYK SZKOLENIA:
    • angielski i tłumaczenie symultaniczne na język polski (część 4)
    • polski (część 1,2,3)
    • dodatkowe materiały w wersji tłumaczonej symultanicznie na polski i w wersji angielskiej 

PROGRAM 4 CZĘŚCI SZKOLENIA DBT COMPREHENSIVE

CZĘŚĆ 1 „WPROWADZENIE DO DBT ”

➡️ CZEGO DOWIESZ SIĘ NA CZĘŚCI 1 DBT COMPREHENSIVE?

Ten moduł szkolenia obejmuje wprowadzenie do terapii dialektyczno-behawioralnej.

Omówione zostaną

  • teoria m.in.: model biospołeczny, transakcyjny i model emocji oraz wynikające z nich wskazówki praktyczne dla terapeuty,
  • struktura i hierarchia celów terapii DBT (od którego problemu zacząć najpierw?)
  • strategie leczenia, m.in.:
    • dzienniczek, jak prowadzić, jak radzić sobie z brakiem dzienniczka
    • analiza łańcuchowa i sposób jej przeprowadzenia, wyzwania
  • zaprezentowane zostaną najważniejsze zadania terapeutyczne, takie jak nawiązanie relacji terapeutycznej, motywowanie do leczenia, przezwyciężanie trudności w relacji terapeutycznej

Oprócz części dydaktycznej będą wykorzystane odgrywanie ról, ćwiczenia praktyczne. Prof. Alan Fruzzetti omawianą teorię ilustruje przykładami sesji. Chętnie angażuje się w odgrywanie ról.

IDEE DBT!

To jest nagranie rozmowy z prof. Alanem Fruzzetti. W tej rozmowie Magda Skuza i Alan Fruzzetti mówią o zmniejszaniu stygmatyzacji, podstawowych założeniach DBT i o tym, że wszyscy potrzebują miłości.

CZĘŚĆ 2 „JAK PROWADZIĆ TRENING UMIEJĘTNOŚCI DBT ”

TRENING UMIEJĘTNOŚCI DBT NA CZYM POLEGA?

Na tym panelu dyskusyjnym specjaliści z PTDBT omawiają specyfikę treningu umiejętności DBT. 

➡️ CZEGO DOWIESZ SIĘ NA CZĘSCI 2 SZKOLENIA?

Ten moduł szkolenia obejmuje teorię i praktyczne wskazówki do prowadzenia treningu umiejętności w terapii dialektyczno-behawioralnej.

W trakcie szkolenia omówione zostaną

  • teoretyczne podstawy prowadzenia treningu umiejętności DBT
  • poszczególne moduły umiejętności
  • struktura spotkania grupowego, na co zwrócić szczególną uwagę
  • praktyczne zagadnienia związane z prowadzeniem grupy
    • rekrutacja
    • przebieg spotkania
    • sytuacje, które są wyzwaniem w trakcie treningu umiejętości
    • trening stacjonarny a trening on-line
  • zaprezentowane zostaną najważniejsze zadania trenerów, jak uzyskanie zaangażowania, zarządzanie czasem
  • w trakcie szkolenia wykorzystane będzie odgrywanie ról i ćwiczenia praktyczne

 

 ➡️ POTRZEBNE MATERIAŁY

Na część 2 szkolenia warto mieć ze sobą książki. Będziemy się do nich odwoływać, będziemy do nich zaglądać.:

  • Marsha M. Linehan „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności.” Materiały i ćwiczenia dla pacjentów, WUJ / wszyscy uczestnicy/
  • Marsha M. Linehan „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności.” Podręcznik terapeuty, WUJ /wszyscy uczestnicy/
  • Alec L. Miller, Jill H. Rathus, „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży Trening umiejętności”, WUJ /osoby zainteresowane treningiem dla młodzieży/

CZĘŚĆ 3 i 4 – ZESPÓŁ KONSULTACYJNY I ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE TERAPII DBT,

➡️ CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA 3 i 4  CZĘSCI SZKOLENIA?

Ta część będzie mieć charakter przede wszystkim praktyczny. Na tej części dowiesz się

  • jak utworzyć i prowadzić zespół konsultacyjny DBT,
  • jak radzić sobie z typowymi trudnościami  w terapii
  • konsultacje zespołów DBT : będziesz mieć możliwość konsultacji pracy swojego zespołu DBT
  • będziesz mieć możliwość skonsultować indywidualne problemy jakie napotykasz w terapii z pacjentami
  • nauczysz się przygotowywać konceptualizację DBT problemów klienta
  • dowiesz się jak prowadzić oraz przećwiczysz analizę łańcuchową (analiza łańcucha behawioralnego)
  • dodatkowo otrzymasz
    + dostęp do  nagrań modelowych sesji DBT
    +cotygodniowe spotkania zespołów konsultacyjnych
    +mentoring polskich specjalistów dla zespołów konsultacyjnych 1 x mies

CO DAJE PRACA W ZESPOLE KONSULTACYJNYM?

Na tym panelu dyskusyjnym terapeuci pracujący w zespołach konsultacyjnych dzielą się swoimi doświadczeniami . Mówią o tym jak zespół pomoaga im w codziennej pracy a w szczególności o roli zespołu w sytuacjach kryzysowych dla terapeuty. 

➡️ DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?

Na to szkolenie przede wszystkim zapraszamy:

  • zespoły terapeutyczne, które chcą prowadzić pacjentów w nurcie terapii DBT (w skład zespołu mogą wchodzić psychoterapeuci, psychiatrzy inni specjaliści, którzy wspólnie świadczą pomoc dla pacjentów BPD, albo co prawda nie pracują jeszcze wspólnie ale chcą utworzyć jeden zespół konsultacyjny)
  • Każda osoba z zespołu po ukończeniu szkolenia może świadczyć wsparcie zgodnie ze swoimi kompetencjami tj.:
    • certyfikowany terapeuta w nurcie uznawanym przez NFZ + DBT Comprehensive – terapię indywidualną; 
    • psycholog + DBT Comprehensive – trening umiejętności jako ko-trener w parze z innym terapeutą
    • terapeuta uzależnień – nadal prowadzi oddziaływania w ramach swoich kompetencji
    • dietetyk – prowadzi konsultacje w zakresie dietetyki 
    • terapeuta zajęciowy – prowadzi terapię zajęciowąJednocześnie znajomość zasad behawioralnych i zrozumienie koncepcji przez cały zespół sprawia, że pacjent jest objęty całościowo spójną opieką. 

Na to szkolenie równie serdecznie zapraszamy osoby indywidualne:

  • psychoterapeutów, którzy ukończyli 4-letnie szkolenie terapeutyczne (w dowolnym nurcie)
  • psychoterapeutów w trackie 4-letniej szkoły terapeutycznej (w dowolnym nurcie)
  • psychiatrów,
  • pielęgniarki psychiatryczne, o ile pracują w zespole DBT
  • terapeutów uzależnień
  • osoby, które pracują klinicznie i planują ukończyć to szkolenie a potem 4-letnią szkołę terapeutyczną w innym nurcie (tak aby poszerzyć swoje kompetencje kliniczne, jednak te osoby zostaną przyjęte warunkowo po odbyciu rozmowy kwalifikacyjnej i sprawdzeniu doświadczenia klinicznego, zaświadczenie  ukończenia DBT Comprehensive zostanie wydane w momencie rozpoczęcia 4-letniej szkoły psychoterapii)

Spośród osób, które zapiszą się indywidualnie utworzymy zespoły konsultacyjne w oparciu o Państwa lokalizację. Będziemy aby osoby z zespołów miały jak najbliżej do siebie, aby zwiększyć szanse na nawiązanie trwałej współpracy w ramach zespołu konsultacyjnego DBT.

 

➡️ TERMINY

TERMINY i MIEJSCE: szkolenie zostanie zrealizowane od października 2024 do maja 2025,

Zjazd 1:

Gdańsk: 8-10 listopada 2024

Kraków: 8-10 listopada 2024

Warszawa: 22-24 listopada 2024

Zjazd 2:

Gdańsk: 24-26 stycznia 2025

Kraków: 10-12 stycznia 2025

Warszawa: 17-19 stycznia 2025

Zjazd 3:

Gdańsk: 28-30 marca 2025

Kraków: 4-6 kwietnia 2025

Warszawa: 14-16 marca 2025

Zjazd 4, wspólny:

16-18 maja 2025 2 dni z Alanem Fruzzettim

Od stycznia 2025 będą odbywać się cotygodniowe spotkania zespołów konsultacyjnych (wsparcie mentorów conajmniej 1x na 1,5 mies.).

➡️ CENNIK /łącznie 110 godzin dydaktycznych/

 

Członkowie PTDBT, zapisujący się w zespołach konsultacyjnych: 5200PLN*

Pozostałe osoby: 5500 PLN

 

 ➡️ HARMONOGRAM PŁATNOŚCI

Jest możliwa płatność ratalna za szkolenie

DBT COMPREHENSIVE, harmonogram wpłat
Termin płatnoścido 15.10.2024do 30.12.2024do.15.03.2025do 30.04.2025Łącznie do zapłaty
Osoby zapisujące się w zespołach należące do PTDBT1 500,00 zł1 400,00 zł1 400,00 zł900,00 zł5 200,00 zł
Pozostałe osoby1 500,00 zł1 500,00 zł1 500,00 zł1 000,00 zł5 500,00 zł

*ze zniżek mogą skorzystać członkowie PTDBT, którzy mają opłacone składki roczne

**zapisując się w zespole uczestnicy zobowiązują się do pracy w tym zespole przez cały czas szkolenia, wspólnych konsultacji i stworzenia programu DBT. Organizator zastrzega sobie prawo do połączenia 2 zespołów jeśli wyniknie taka  konieczność.

DBT SKUTECZNĄ FORMĄ POMOCY.

Na tym filmie Daniel Flynn opowiada w jaki sposób DBT może skutecznie pomagać nastolatkom.

 ➡️ KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

1) gruntownie poznasz terapię DBT

2) poznasz komponenty treningu umiejętności DBT

2) poznasz podstawowe metody pracy trenera DBT

3) w trakcie szkolenia i na dodatkowych materiałach filmowych obejrzysz wiele interwencji charakterystycznych dla treningu DBT

4) Maksymalne wykorzystanie czasu! Szkolenie odbędzie się w języku polskim a na nagranych materiałach korzystamy z tłumaczenia symultanicznego (tłumacz mówi niemal równocześnie z prowadzącym) a nie konsekutywnego (po krótkiej wypowiedzi prowadzącego tłumacz powtarza ten tekst, co oznacza, o 50% mniej czasu szkoleniowego). 

 ➡️ PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA 

Przed szkoleniem przeczytaj: 

  • Marsha M. Linehan”Zaburzenie osobowości z pogranicza. Terapia poznawczo-behawioralna”-  to wymagająca lektura nie wszystko będzie dla Ciebie zrozumiałe, ale ważne jest przyswojenie choćby części informacji 
  • Marsha M. Linehan „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności.” Podręcznik terapeuty, WU J- przeczytaj wstęp i przejrzyj moduły  umiejętności /wszyscy uczestnicy/

Na drugą część szkolenia miej przy sobie:

  • Marsha M. Linehan „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności.” Materiały i ćwiczenia dla pacjentów, WUJ / wszyscy uczestnicy/ – 
  • Marsha M. Linehan „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT). Trening umiejętności.” Podręcznik terapeuty, WUJ /wszyscy uczestnicy/
  • Alec L. Miller, Jill H. Rathus, „Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży Trening umiejętności”, WUJ /osoby zainteresowane treningiem dla młodzieży/

 ➡️ FORMY ZALICZENIA SZKOLENIA

  • Wszyscy uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia uczestnictwa w szkoleniu na podstawie obecności  tzw.: zaliczenie teoretycznej części szkolenia
  • Osoby zainteresowane będą mogły wykonać dodatkową pracę praktyczną na podstawie  klinicznej pracy z pacjentami i pracy zespołu konsultacyjnego ( tj.: opis przypadku, przedstawienie programu DBT,  wykonanie pracy zespołu konsultacyjnego, wykonanie pracy indywidualnej). Na złożenie tej pracy uczestnicy będą mieli pół roku od ostatniego zjazdu. Poprawne wykonanie tej pracy zostanie potwierdzone dodatkowym zaświadczeniem.

➡️ ZESPÓŁ PROWADZĄCY SZKOLENIE

  • Zespół szkoleniowy: Magdalena Skuza, Anna Englert Bator, Katarzyna Sikora, Joanna Wiatr-Abramowska, Gabriela Zajdel, Emilia Sygulska pod opieką prof. Alana Fruzzetti, PhD, USA
  • prof. Alan Fruzzetti, PhD, USA  – konsultacje zespołów na 4 zjeżdzie (uznany specjalista i superwizor DBT na świecie. Jeden z pierwszych uczniów i współpracownik Marshy Linehan
  • Mentoring zespołów – , opieka nad zespołami konsultacyjnymi: Magdalena Skuza, Magdalena Muracka-Tylko, Anna Englert Bator, Katarzyna Sikora, Joanna Wiatr-Abramowska, Gabriela Zajdel, Emilia Sygulska, Alicja Baranek pod opieką prof. Alana Fruzzetti, PhD, USA

    DODATKOWE INFORMACJE O ZESPOLE SZKOLENIOWYM  I MENTORSKIM

     ➡️ prof. Alan Fruzzetti

    prowadzi IV część szkolenia – konsultacje zespołów

    mentor zespołu szkoleniowego

    Prof. Alan Fruzzetti jest uznanym na całym świecie badaczem, nauczycielem i superwizorem DBT. Jest dyrektorem ds. szkoleń w Dziale Wsparcia Rodzin (Family Services) i starszym superwizorem DBT dla programów DBT 3East w McLean Hospital/Harvard Medical School, a także emerytowanym profesorem na Uniwersytecie Nevada w Reno.  Alan jest wiceprzewodniczącym zarządu Narodowej Inicjatywy Edukacyjnej dla Zaburzenia Osobowości Borderline (National Education Alliance for Borderline Personality Disorder – NEA-BPD), członkiem zarządu Linehan Institute, Międzynarodowego Stowarzyszenia DBT (International Association for DBT) oraz Centrum Edukacji w zakresie Traumy i Stresu (Center for Trauma and Stress Education). Jest autorem ponad 100 prac badawczych i klinicznych, rozdziałów książek, redaktorem serii Guilford DBT Practice, a także wykładowcą i szkoleniowcem w ponad 25 krajach w zakresie Terapii Dialektyczno-Behawioralnej z rodzicami, parami i rodzinami. Alan jest współtwórcą bezpłatnych programów NEA-BPD Family Connections dla rodziców, partnerów i innych bliskich osób z zaburzeniami osobowości typu borderline, poważnymi zaburzeniami regulacji emocji, próbami samobójczymi i pokrewnymi problemami. Prezentował przed  komisjami Kongresu problematykę związaną z samobójstwami i otrzymał wiele wyróżnień za badania, nauczanie i pracę społeczną.

    Magdalena Skuza, jest psychologiem, socjologiem, certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym, w trakcie kursu superwizora-dydaktyka terapii poznawczo-behawioralnej. W 2019 roku ukończyła szkolenie DBT Comprehensive Training prowadzone przez Behavioral Tech, Seattle, USA. Od 2020 należy do zespołu szkoleniowego Center for DBT and Families, USA, kierowanego przez dr Alana Fruzzetti. Współprowadzi Centrum Zdrowia Psychicznego HarmonJa w Gdańsku, pracowała w oddziałach klinicznych dla dzieci i młodzieży. Jest członkiem założycielem Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-Behawioralnej (PTDBT). W stowarzyszeniu m.in.: zajmuje się koordynacją i rozwijaniem programu Family Conections w Polsce, reprezentuje stowarzyszenie PTDBT w inicjatywie GAP (Międzynarodowy sojusz na rzecz zapobiegania oraz wczesnej interwencji dla osób cierpiących na zaburzenie osobowości z pogranicza). Prowadzi superwizję oraz zespoły konsultacyjne DBT, regularnie prowadzi treningi umiejętności Family Connections dla rodzin oraz treningi umiejętności DBT.

    Magdalena Muracka-Tylko jest psychologiem, filozofem i certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym, w trakcie szkolenia na superwizora-dydaktyka na Uniwersytecie SWPS. . W 2019 roku ukończyła szkolenie DBT Comprehensive Training prowadzone przez Behavioral Tech, Seattle, USA. Obecnie dalej kształci się w DBT jako psychoterapeuta, dydaktyk i mentor zespołów konsultacyjnych DBT pod okiem prof. Alana Fruzzettiego, uznanego specjalisty i superwizora DBT na świecie. Jest członkiem zespołu szkoleniowego Center for DBT and Families  prof. Alana Fruzzetti. JWykłada w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS oraz w InterEgo. Od 2016 r. angażuje się w promowanie terapii dialektyczno-behawioralnej.  Od 2018 w ramach pracy wolontaryjnej pełni funkcję jednej z koordynatorek programu Family Connections (FC) w Polsce, realizowanego przez PTDBT przy współpracy z NEABPD. Była zaangażowana w organizację 5 szkoleń dla liderów FC, w których wzięło udział łącznie 348 uczestników. Razem z Natalią Gorzelnik, prowadzi podcast „Ogarnij: Emocje i Relacje”, gdzie przybliża filozofię i umiejętności DBT zarówno terapeutom, jak i szerszej publiczności. Szczegóły na: emocjeirelacje.pl

     ➡️ NASI MENTORZY 

    dr Armida Fruzzetti jest zastępcą dyrektora przychodni 3East DBT Adolescent Outpatient Clinic w McLean Hospital oraz instruktorem w Harvard Medical School. Armida przeszkoliła specjalistów w Stanach Zjednoczonych, Europie i na Bliskim Wschodzie w zakresie dialektycznej terapii behawioralnej (DBT) oraz DBT z rodzicami, parami i rodzinami. Prowadziła superwizję kliniczną DBT w Stanach Zjednoczonych i za granicą oraz pracowała w różnych warunkach klinicznych wykorzystując DBT dla dorosłych i młodzieży, nastolatków oraz par i rodzin. Oprócz pracy klinicznej prowadziła badania nad interakcjami rodzic-dziecko oraz rozwojem dysregulacji emocji. Armida jest dwujęzyczna, mówi w języku angielskim/hiszpańskim i pracowała w społeczności latynoskiej, koncentrując się na dostępie do opieki psychiatrycznej i szkolnictwa wyższego. Obecnie pracuje nad przystosowaniem DBT do użytku z nastolatkami cierpiącymi na cukrzycę typu 1, którzy zmagają się z samobójstwami i problemami medycznymi, oraz pomaga dostosować program NEA-BPD Family Connections dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym.

    PRZYGOTUJ SIĘ PRZED SZKOLENIEM, OBEJRZYJ MATERIAŁY FILMOWE. 

    Do pewnych zagadnień trzeba powracać kilukrotnie, żeby je utrwalić.

    SAMOOKALECZENIA

    Na tym filmie dowiesz się więcej o samookaleczeniach i o ich funkcji. 

    POZNAJ IDEE DBT!

    Na tym filmie dr Kimberley Vay mówi o tym, czym jest terapia dialektyczno-behawioralna. To bardzo dobry gruntowny wstęp do DBT. 

    DLACZEGO DBT JEST TAKIE JAKIE JEST

    Jeśli nurtują Cię pytania, dlaczego w DBT poza terapią indywidualną jest jeszcze coaching i trening umiejętności. Jeśli chcesz zrozumieć ich głębszy sens obejrzyj ten film. 

    POZNAJ NASZĄ MENTORKĘ.

    Na tym filmie dr Armida Fruzzetti omawia trudności z jakimi zmagają się dzieci oraz o wykorzystaniu treningu umiejętności DBT w pracy z dziećmi. Dla nas w Polsce takie treningi to jeszcze dalsza przyszłość. 

    Do szkolenia pozostało

    Dzień(s)

    :

    Godzina(y)

    :

    Minut(y)

    :

    Sekund(y)

    WAŻNA INFORMACJA 

    Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany warunków i terminów szkolenia w razie wystąpienia przyczyn niezależnych od orgnizatora.

    INNE SZKOLENIA DLA PTDBT  DLA PROFESJONALISTÓW W ROKU 2024!