Serdecznie zapraszamy do udziału w bezpłatnym wydarzeniu online

  „Maj miesiącem świadomości Borderline. Spotkania z PTDBT”

12 maja – środa  17:00-21:00 – wykłady i panele dyskusyjne
15 maja – sobota  9:00-12:15 oraz 15:00-17:00 wykłady i panele dyskusyjne
18 maja – wtorek 17:00-21:00 – wykłady i rozmowa
22 maja – sobota 10:00-14:00 – warsztaty
 
 Na każdy dzień wydarzenia oraz na warsztaty prowadzimy oddzielne zapisy, linki do stron rejestracji są dostępne są pod każdym dniem agendy i pod każdym warsztatem.

Serdecznie zapraszamy
Zespół PTDBT

Linki do rejestracji na poszczególne dni:

Agenda

Maj miesiącem świadomości Borderline. Spotkania  z PTDBT 2021

Dzień 1

12 maja 2021, środa 17:00-20:15

17:00-17:45 | PTDBT w Polsce. Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy? Wstęp do spotkań. | Magdalena Tylko

PTDBT i DBT w Polsce gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy. Wstęp do spotkań. 

Na tym wstępnym spotkaniu opowiem o tym, na czym polega terapia DBT i w jaki sposób stowarzyszenie PTDBT realizuje plan zwiększenia jej dostępności w Polsce. Gdzie jesteśmy na tej drodze? Ile jeszcze przed nami? Z jakimi wyzwaniami się mierzymy?

Poruszę zagadnienia, o które pytają osoby poszukujące pomocy. Wyjaśnię czym są i do  kogo są skierowane treningi umiejętności DBT, Treningi DBT-A oraz Treningi Family Connections. Postaram się uporządkować te pojęcia i wyjaśnić wątpliwości.

Odpowiem też na pytania i wątpliwości, którymi dzielą się profesjonaliści dotyczące tego:  Jak zostać terapeutą DBT?  Czym jest zespół samokształceniowy, a czym jest zespół konsultacyjny?Jak zostać liderem Family Connections? 

Z radością będę zachęcać przyszłych liderów do udziału w szkoleniu Family Connections a przyszłych terapeutów do udziału w szkoleniach DBT Comprehensive Training 🙂

Magdalena Tylko – jest psychologiem. filozofem i  certyfikowanym psychoterapeutą poznawczo-behawioralnym. Ukończyła szkolenia w terapii dialektyczno-behawioralnej (miała zaszczyt uczyć się od dr Anthonego P. DuBose oraz prof Alana Fruzzetti). Od 2016 roku wraz z przyjaciółmi rozwija Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej, a od października 2020 roku ma zaszczyt być przewodniczącą zarządu. Angażuje się w rozwijanie programu Family Connections (m.in.: prowadzi spotkania dla liderów, wspiera program od strony merytorycznej i organizacyjnej)  oraz w rozwijanie społeczności terapeutów DBT (m.in.: prowadzi zespoły samokształceniowe, była w zespole organizatorów i mentorów  szkolenia DBT Comprehensive Training dla terapeutów w 2020 roku).

17:45-18:30 | Rodzice i bliscy potrzebują wsparcia. Jak możesz sobie pomóc? Jak możesz pomóc bliskiej osobie? Rozmowa z absolwentami Family Connections | Rozmawia: Magdalena Tylko , Goście m.in.: Anna Ślusarczyk, Marta Bieniak, Anna Kołodziejczyk, Piotr Sikora

Rodzice i bliscy potrzebują wsparcia. Rozmowa z uczestnikami Family Connections

Rozmawia: Magdalena Tylko Goście: Anna Ślusarczyk,  Marta Bieniak,  Anna Kołodziejczyk, Piotr Sikora

W tym panelu wezmą udział absolwenci treningów Family Connections, wspaniałe osoby, które z ogromnym oddaniem i zaangażowaniem wspierają swoich bliskich doświadczających dysregulacji emocji.W trakcie tej rozmowy zapytam  o ich wątpliwości na początku programu, o ich zdziwienia w trakcie treningów oraz o to, co dał im trening Family Connections.Porozmawiamy też o tym, jak budować skuteczną i pomocną sieć wsparcia.

118:30- 18:45 | Przerwa

18:45-19:30 | Terapeuci potrzebują wsparcia. Jak stworzyć zespół konsultacyjny DBT? Jakie są korzyści z pracy w zespole. | Rozmawia: Anna Englert Bator: Goście m.in.: Maria Bagińska, Gabriela Zajdel , Magdalena Skuza-Singh, Katarzyna Sikora,

19:30-20:15 | Traumy złożone i rozwojowe z perspektywy DBT - panel dyskusyjny terapeutów | Rozmawia: Alicja Baranek Goście: Małgorzata Zalewska, Aleksandra Szyper

Traumy złożone i rozwojowe z perspektywy DBT – panel dyskusyjny terapeutów

W trakcie panelu poruszone zostaną różne perspektywy terapeutek DBT na to, co może i powinno odbyć się w tak zwanej “drugiej fazie terapii DBT”, która obejmuje leczenie stresu posttraumatycznego. Według różnych badań od 50 do 80 % osób z rozpoznaniem zaburzeń osobowości Borderline to osoby z doświadczeniami długotrwałej przemocy w rodzinie, w tym przemocy seksualnej.  Psychoterapia tych osób powinna zatem bezpośrednio poruszać problem tych traum i skutecznie redukować objawy PTSD (zespół stresu posttraumatycznego). W związku z planami wprowadzenia w nowej, zrewidowanej klasyfikacji chorób i zaburzeń nowej jednostki – complex-PTSD (złożony zespół stresu pourazowego dla określenia traum typu II) wielu pacjentów z rozpoznaniem Borderline otrzyma tę nową diagnozę. Psychoterapeuci, a szczególnie terapeuci DBT powinni być zatem przygotowani do skutecznego rozpoznawania i leczenia tego problemu. 

Podręczniki terapii DBT mówią o zastosowaniu “przedłużonej ekspozycji lub innej opartej na dowodach metody leczenia PTSD”. W ostatnich latach obserwujemy rozkwit szkoleń i literatury tematu. Opowiemy o tym jak dobierać metody do pacjenta i jak można wzbogacić warsztat terapeuty DBT w temacie leczenia traumy.

 

Wszystkie uczestniczki panelu są certyfikowanymi terapeutkami poznawczo-behawioralnymi oraz terapeutkami DBT po całościowych szkoleniach w różnych, uznanych instytucjach szkoleniowych (B-Tech, PTDBT i AMIE). W czasie panelu omówimy znane nam metody pracy z traumą oparte na dowodach naukowych, m.in przedłużoną ekspozycję (DBT-PE), EMDR, terapię schematów (Imaginery Rescripting) oraz CPT (cognitive processing therapy).

Dzień 2

15 maja 2021, sobota 9:00-14:00

9:00-9:45 | Stygmatyzacja osób z BPD. Osoby potrzebują zrozumienia | Rozmawia: Anna Englert Bator, Gość: Monika Kotlarek

Monika Kotlarek

psycholożka, autorka książki „Borderline, czyli jedną nogą nad przepaścią”, absolwentka Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Należy do Australian Society of Rehabilitation Counsellors. Pracowała jako Mental Health Worker w Sydney. Aktualnie prowadzi sesje psychologiczne online, w formie wideorozmowy z pacjentami (www.psycholog-pomaga.pl), oraz blog Psycholog pisze, na którym od 2012 roku dzieli się wiedzą z zakresu psychologii i psychoterapii.

9:45-10:15 | Zaburzenie osobowości borderline w kontekście rozwojowym - diagnozowanie, farmakoterapia i psychoterapia pacjentów dziecięco-młodzieżowych. Perspektywa psychiatry dziecięcego. | Bartłomiej Taurogiński

Zaburzenie osobowości borderline w kontekście rozwojowym – diagnozowanie, farmakoterapia i psychoterapia pacjentów dziecięco-młodzieżowych. Perspektywa psychiatry dziecięcego.

Bartek Taurogiński

Lekarz specjalista w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta w trakcie szkolenia.

10:15-10:45 | Samookaleczenia - co sygnalizują i jakich działań wymagają.| lek Paweł Jastrzębowski i mgr Olga Kobylińska

Samookaleczenia – co sygnalizują i jakich działań wymagają.

Samookaleczenia to częsty objaw trudności z jakimi mierzą się nastolatki, ale też dorośli oraz dzieci. W moim wystąpieniu postaram się zarysować na co mogą wskazywać samookaleczenia oraz jak najlepiej pomóc osobie, która w ten sposób radzi sobie ze swoimi trudnościami.

lek. Paweł Jastrzębowski

Jestem lekarzem specjalistą psychiatrii oraz psychoterapeutą CBT w trakcie certyfikacji. Szkolę się i pracuję w nurcie terapii Dialektyczno-Behawioralnej.

Olga Kobylińska
Psycholog, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym, od 2019 roku prowadzi psychoterapię indywidualną, trening grupowy i konsultacje dla rodziców w ramach projektu,, Mądry Umysł” skierowanym do nastolatków samookaleczających się i ich rodzin.

10:45 - 11:00 | Przerwa

11:00-11:45 | Fakty i mity o treningu umiejętności. Trening umiejętnosci jako forma pomocy psychologicznej. | Rozmawia: Aneta Smolińska - Kot Goście: Alicja Baranek, Justyna Korfanty-Misa, Martyna Stefańska, Bartłomiej Taurogiński

Fakty i mity o treningu umiejętności. Trening umiejętności jako forma pomocy psychologicznej.

Rozmawia: Aneta Smolińska – Kot Goście: Alicja Baranek, Justyna Korfanty-Misa, Martyna Stefańska, Bartłomiej Taurogiński

W trakcie panelu porozmawiamy między innymi o tym dla kogo pomocne może być uczestniczenie w Treningu Umiejętności DBT, jak wygląda jego przebieg, jakie założenia oraz zasady mu towarzyszą, czym różnią się treningi skierowane do osób dorosłych, a dedykowane młodzieży.

Wszyscy uczestnicy panelu mają doświadczenie w organizacji i prowadzeniu Treningów Umiejętności DBT.

Aneta Smolińska -Kot

Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo – behawioralny, terapeuta DBT, członek zarządu PTDBT

11:45 - 12:15 | Zaburzone przetwarzanie emocjonalnych wspomnień autobiograficznych u kobiet z zaburzeniem osobowości borderline. Wyniki wstępne badań własnych z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego.| mgr Maria Kulesza, Pracownia Obrazowania Mózgu, Instytut Nenckiego

Zaburzone przetwarzanie emocjonalnych wspomnień autobiograficznych u kobiet z zaburzeniem osobowości borderline. Wyniki wstępne badań własnych z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego
mgr Maria Kulesza, Pracownia Obrazowania Mózgu, Instytut Nenckiego Polskiej Akademii Nauk

          Pamięć przeszłych wydarzeń jest nazywana pamięcią autobiograficzną. Jej rozwój zaczyna się w dzieciństwie i już wtedy gra istotną rolę w procesach przetwarzania informacji istotnych dla samego siebie, kierowania uwagi do i od takich informacji oraz w rozwoju procesów regulacji emocji. Zatem zaburzenie procesów pamięci autobiograficznej może utrudniać poprawne funkcjonowanie innych obszarów.
Jednym z objawów zaburzenia osobowości borderline (ZOB) jest trudność w przetwarzania materiału odnoszącego się do siebie, w tym także własnych wspomnień. Dotychczas przeprowadzone badania pokazały, że osoby z ZOB mają trudność w przywoływaniu specyficznych wspomnień i opisywaniu ich szczegółów, a ponad to przypominają sobie więcej wspomnień negatywnych.

Dotychczasowe badania w tym obszarze z wykorzystaniem funkcjonalnego
obrazowania metodą rezonansu magnetycznego (fMRI) wykorzystały wspomnienia “rozwiązane” (związanych z negatywnymi emocjami, ale nie wpływających na obecne funkcjonowanie) i “nie rozwiązane” (również związane z negatywnymi emocjami, ale o istotnym wpływie na obecne życie). Te badania pokazały, że w ZOB miała miejsce wzmożona aktywność obszarów mózgu
odpowiedzialnych za przetwarzanie materiału istotnego dla siebie oraz za wydobywanie informacji z pamięci. Autorzy badań postawili wnioski, że osoby z ZOB są zbyt skupione na sobie w trakcie wspominania oraz muszą podjąć większy wysiłek w wydobyciu wspomnień z pamięci niż osoby zdrowe. Mimo dostępnej literatury wciąż jednak brakuje badań w tym obszarze oraz do tej pory nie zbadano w przebiegu ZOB wspomnień związanych z konkretnymi emocjami, takimi jak smutek lub radość.
Poprosiłam dwie grupy – kobiet zdrowych (N=34) i kobiet z ZOB (N=24) – o podanie 5 wspomnień smutnych i 5 wspomnień radosnych. Następnie zostały poproszone o przypominanie sobie tych wspomnień podczas badania fMRI. Po każdym wspomnieniu oceniały też swój nastrój oraz na ile żywe (eng. vivid) były wspomnienia. Poziom nastroju po wspomnieniach nie różnił się między grupami, natomiast grupa z ZOB oceniła wszystkie wspomnienia jako mniej żywe niż grupa kobiet zdrowych. Ponad to w obu grupach wspomnienia radosne były oceniane jako bardziej żywe niż wspomnienia smutne.

Na poziomie funkcjonowania mózgu porównanie wspomnień smutnych do wspomnień radosnych pokazało, że rejony związane z przetwarzaniem emocji i materiału istotnego dla siebie oraz za wydobywanie wspomnień z pamięci miały większy poziom aktywności podczas wspomnień smutnych niż radosnych. Żadne obszary mózgu nie były bardziej aktywne dla wspomnień radosnych. Różnice między grupami również zaobserwowaliśmy tylko dla wspomnień smutnych. Grupa z ZOB miała mniejszą aktywność obszarów zaangażowanych w wydobywanie wspomnień autobiograficznych, w wyobrażenia oraz podejmowanie perspektywy pierwszo-osobowej w trakcie przypominania sobie wydarzeń. Niższy poziom aktywności tych struktur może wskazywać na zaburzone przetwarzanie wspomnień smutnych w ZOB i tłumaczyć mniej żywy obraz wydarzeń w pamięci, trudność w przywoływaniu szczegółów wspomnień oraz w postrzeganiu ich z perspektywy pierwszo-osobowej.

mgr Maria Kulesza, Pracownia Obrazowania Mózgu, Instytut Nenckiego Polskiej
Akademii Nauk

Maria Kulesza ukończyła studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Warszawskim i obecnie realizuje studia doktoranckie w Pracowni Obrazowania Mózgu Instytutu Nenckiego w Warszawie. Jej projekt doktorski dotyczy mózgowych mechanizmów regulacji emocji i przetwarzania własnych, emocjonalnych wspomnień. Badania mają na celu porównanie tych mechanizmów między grupą kobiet zdrowych, kobiet z depresją i kobiet z zaburzeniem osobowości borderline.

Dzień 3

18 maja 2021, wtorek 17:00-21:00

17:00-17:45 | Rozmowa o DBT i Family Connections | Prof. Alan Fruzzetti i Magdalena Skuza-Singh

Rozmowa o DBT i Family Connections

Dr Alan Fruzzetti jest uznanym na całym świecie badaczem, nauczycielem i superwizorem DBT. Jest dyrektorem ds. szkoleń w Dziale Wsparcia Rodzin (Family Services) i starszym superwizorem DBT dla programów DBT 3East w McLean Hospital/Harvard Medical School, a także emerytowanym profesorem na Uniwersytecie Nevada w Reno.  Alan jest wiceprzewodniczącym zarządu Narodowej Inicjatywy Edukacyjnej dla Zaburzenia Osobowości Borderline (National Education Alliance for Borderline Personality Disorder – NEA-BPD), członkiem zarządu Linehan Institute, Międzynarodowego Stowarzyszenia DBT (International Association for DBT) oraz Centrum Edukacji w zakresie Traumy i Stresu (Center for Trauma and Stress Education). Jest autorem ponad 100 prac badawczych i klinicznych, rozdziałów książek, redaktorem serii Guilford DBT Practice, a także wykładowcą i szkoleniowcem w ponad 25 krajach w zakresie Terapii Dialektyczno-Behawioralnej z rodzicami, parami i rodzinami. Alan jest współtwórcą bezpłatnych programów NEA-BPD Family Connections dla rodziców, partnerów i innych bliskich osób z zaburzeniami osobowości typu borderline, poważnymi zaburzeniami regulacji emocji, próbami samobójczymi i pokrewnymi problemami. Prezentował przed  komisjami Kongresu problematykę związaną z samobójstwami i otrzymał wiele wyróżnień za badania, nauczanie i pracę społeczną.

18:00-19:00 | Skuteczna pomoc dla młodzieży z dysregulacją emocji DBT-A. Wyniki Badań z Irlandii. | Daniel Flynn

DBT_A. Trening umiejętności dla Młodzieży. Wyniki Badań z Irlandii.

DBT-A

Na konferencji Daniel opowie o wprowadzeniu DBT-A w Irlandii i danych dotyczących wyników zarówno dla młodzieży jak i rodziców. Omówi również dane z badań w odniesieniu do optymalizacji długości interwencji przy wdrażaniu DBT- A. 

Daniel Flynn

Daniel Flynn jest członkiem (Chartered Clinical Psychologist) Irlandzkiego Towarzystwa Psychologicznego oraz głównym psychologiem koordynującym usługi psychologiczne w zakresie zdrowia psychicznego dla dorosłych, dzieci i młodzieży w Health Service Executive (HSE) w hrabstwach Cork i Kerry w Irlandii. Jest  adiunktem w Szkole Psychologii Stosowanej University College Cork (UCC) w Irlandii. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy w służbie zdrowia psychicznego. Jego zainteresowania kliniczne dotyczą pracy z osobami, które mają trudności z regulacją emocji i angażują się w zachowania wysokiego ryzyka samookaleczenia. Jego zainteresowania dotyczą również  wpływu tych zachowań na rodziny i otoczenie społeczne. Jest terapeutą dialektyczno-behawioralnym (DBT) akredytowanym przez  Society for DBT UK and Ireland (Sfdbt). Był zaangażowany w prowadzenie interwencji opartych na DBT, szkolenia personelu i badania naukowe.  Od 2013 roku jest odpowiedzialny za ogólnokrajowe wdrożenie DBT w irlandzkiej służbie zdrowia psychicznego i jest trenerem liderów Family Connections, prowadził szkolenia w Irlandii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Australii i Polsce. 

 

 

 

19:00-20:00 | Clinical connections jako forma wsparcia dla profesjonalistów| dr. Mary Kells

Clinician Connections

Clinician Connections (CC) to jednodniowy warsztat dla klinicystów, którzy rutynowo pracują z klientami z poważnymi zaburzeniami regulacji emocji. Wywodzi się on z wielorodzinnego programu Family Connections (FC; Fruzzetti & Hoffman, 2004).  

Sesja ta będzie dotyczyła uzasadnienia i powodów do zapewnienia szkolenia Clinician Connections dla personelu w ochronie zdrowia psychicznego. Przedstawiony zostanie również krótki przegląd treści szkolenia i wstępne wyniki oraz dalsze plany badań.

Dr Mary Kells

Dr Mary Kells jest głównym psychologiem klinicznym pracującym w dziale zdrowia psychicznego dorosłych w Health Service Executive w Cork w Irlandii. Jest również adiunktem w Szkole Psychologii Stosowanej w University College Cork. Mary ukończyła studia licencjackie z psychologii na National University of Ireland Galway (NUIG) oraz studia magisterskie z psychologii stosowanej na University of Ulster. W 2008 roku ukończyła studia doktoranckie w zakresie psychologii klinicznej na NUIG. 

Mary jest zainteresowana prowadzeniem i badaniem interwencji dla osób doświadczających nasilonej dysregulacji emocji, a także dla ich rodzin. Mary ukończyła szkolenie w zakresie Terapii Dialektyczno-Behawioralnej (DBT) w 2010 roku i otrzymała akredytację jako terapeuta DBT w 2016 roku. W 2011 roku ukończyła szkolenie w zakresie Family Connections, a w 2016 roku została trenerem. Poza prowadzeniem szkoleń w zakresie Family Connections dla klinicystów i członków rodzin, Mary prowadzi terapię DBT pracując  z osobami angażującymi się w zachowania autodestrukcyjne i zahowania  wysokiego ryzyka.  Prowadzi również treningi Family Connections skierowane do rodzin i bliskich w lokalnej społeczności. Mary jest autorką publikacji na temat skuteczności i zastosowania DBT i innych interwencji w lokalnej społeczności..

20:15 - 20:45 | DBT STEPS wsparcie nastolatków w środowisku szkoły. |dr Lizz Mazza

20:15 – 20:45 | DBT STEPS wsparcie nastolatków w środowisku szkoły. |dr Lizz Mazza

Dzień 4

22 maja 2021, sobota 15:00-17:00

15:00- 16:00 | Borderline. Życie na krawędzi, rozmowa | Dr Daniel J. Fox

Rozmowa 

15:00- 16:00 | Borderline. Życie na krawędzi, rozmowa  Dr Daniel J. Fox, autor książki „Borderline. Życie na krawędzi”, która pomaga lepiej sobie radzić osobom cierpiącym na zaburzenie osobowości z pogranicza oraz dysregulację emocjonalną.

16:00-17:00 | Borderline, stygmatyzacja i skuteczna terapia |Kimberly Vay

16:00-17:00 | Borderline, stygmatyzacja i skuteczna terapia |Kimberly Vay

Dodatkowe warsztaty pokonferencyjne

Maj miesiącem świadomości Borderline. Spotkania  z PTDBT 2021

Uwaga na każdy warsztat prowadzona będzie oddzielna rejestracja. Zapisy rozpoczną się 28 kwietnia

Dzień 2

15 maja 2021, sobota 12:30-14:00

12:30-14:00 | Jakościowe spojrzenie na treść wspomnień smutnych i wesołych kobiet z zaburzeniem osobowości borderline. | mgr Maria Kulesza, Pracownia Obrazowania Mózgu, Instytut Nenckiego

Jakościowe spojrzenie na treść wspomnień smutnych i wesołych kobiet z
zaburzeniem osobowości borderline.

mgr Maria Kulesza, Pracownia Obrazowania Mózgu, Instytut Nenckiego Polskiej
Akademii Nauk

            Osoby z zaburzeniem osobowości borderline (ZOB) wykazują intensywne reakcje emocjonalne w odpowiedzi na pojawienie się negatywnych bodźców, a szczególnie bodźców istotnych dla samych siebie, takich jak słowa albo zdjęcia. Wiąże się to również z utrudnionym przetwarzaniem własnych wspomnień. Prawidłowy rozwój pamięci autobiograficznej wiąże się z prawidłowym rozwojem tożsamości oraz efektywnej regulacji emocji, w związku z czym
zaburzenia procesów tej pamięci mogą istotnie wpłynąć na rozwój innych trudności i problemów w codziennym funkcjonowaniu.

Osoby z ZOB przypominają sobie ogólnie więcej wspomnień negatywnych i związanych z obrazem klinicznym ZOB (np. zaniedbywanie przez rodzica, opuszczenie przez partnera), natomiast mają ogólną trudność w przywoływaniu sobie specyficznych wspomnień i w opisywaniu ich szczegółów. Być może mniej szczegółowe przywoływanie wydarzeń pełni rolę ochronną lub regulacji emocji,która polega na unikaniu i zmniejszaniu negatywnego nastroju.

W ramach swojego projektu poprosiłam grupę kobiet zdrowych (N=34), grupę kobiet z zaburzeniem osobowości borderline (N=24) i grupę kobiet z depresją (N=44) o przedstawienie 5 smutnych i 5 radosnych wspomnień. Wspomnienia smutne miały zawierać smutek jako dominującą emocję, a wspomnienia radosne radość jako dominującą emocję. Wszystkie wspomnienia miały dotyczyć konkretnych i pojedynczych sytuacji, natomiast mogły pochodzić z dowolnego okresu życia. Zebrany materiał został wykorzystany na potrzeby badania aktywności mózgu metodą rezonansu magnetycznego, o którego wynikach opowiem w swoim drugim wystąpieniu. Po zakończeniu procedury badawczej w rezonansie osoby badane zostały poproszone o ocenę swoich wspomnień na kilku skalach: 6 podstawowych emocji (smutek, radość, zaskoczenie, złość, obrzydzenie, strach), nastroju i emocjonalnego pobudzenia.

Wstępne analizy pokazały, że kobiety z ZOB odczuwają więcej obrzydzenia, złości i strachu zarówno we wspomnieniach smutnych jak i radosnych, w porównaniu do kobiet zdrowych i kobiet z depresją. Oba rodzaje wspomnień okazały się również bardziej emocjonalnie pobudzające dla grupy z ZOB niż dla pozostałych grup. Takie wyniki są w zgodzie z obrazem klinicznym ZOB, w którego przebiegu pojawia się właśnie emocjonalna hiperreaktywność i doświadczanie intensywnych negatwnych emocji.W trakcie spotkania przyjrzymy się subiektywnym ocenom tych wspomnień i pojawiającym się w nich wątkom. Przedstawię również wyniki badań z obecnej literatury. Wierzę, że obecni i przyszli terapeuci mogą zyskać nową perspektywę tego jak i co przeżywają osoby z ZOB.

mgr Maria Kulesza

Maria Kulesza ukończyła studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Warszawskim i obecnie realizuje studia doktoranckie w Pracowni Obrazowania Mózgu Instytutu Nenckiego w Warszawie. Jej projekt doktorski dotyczy mózgowych mechanizmów regulacji emocji i przetwarzania własnych, emocjonalnych wspomnień. Badania mają na celu porównanie tych
mechanizmów między grupą kobiet zdrowych, kobiet z depresją i kobiet zzaburzeniem osobowości borderline.

W tym warsztacie mogą wziąć udział profesjonaliści, którzy są psychoterapeutami posiadają co najmniej tytuł mgr psychologii. W pierwszej kolejności na ten warsztat zaprosimy psychoterapeutów, którzy są członkami stowarzyszenia PTDBT. Aby potwierdzić uczestnictwo w warsztacie będziemy oczekiwali przesłania skanu dyplomu psychologa. Wszystkie informacje będą dostępne na stronie rejestracji na warsztat.

Dzień 4

22 maja 2021, sobota 10:00-12:00

WARSZTATY

10:00-12:00 | Jak wspierać dziecko z zaburzeniami odżywiania | mgr Justyna Sordyl-Grajcar

Jak wspierać dziecko z zaburzeniami odżywiania, warsztat 22 maja, sobota (10:00-12:00)

Warsztat skierowany jest dla rodziców osób z zaburzeniami odżywiania. Celem warsztatu jest zwiększenie zrozumienia tego, co dzieje się z dzieckiem zmagającym się z anoreksją bądź bulimią:

  • dlaczego u dziecka pojawiają się zachowania i reakcje, które mogą być tak trudne do zrozumienia rodzicom,
  • jak choroba wygląda z perspektywy dziecka,
  • jaką funkcję ma ograniczanie pokarmów / napady objadania.

Warsztat skupi się na dostarczeniu rodzicom informacji i przedstawieniu umiejętności, w tym dialektyczno-behawioralnych, dotyczących tego, jak:

  • rozmawiać z dzieckiem, aby zwiększyć skuteczność komunikacji,
  • modelować dziecku nieosądzające podejście do swojego ciała,
  • zapobiegać i radzić sobie w trudnych sytuacjach,

Jeżeli jesteś rodzicem i chcesz się dowiedzieć się:

  • o daje dziecku ograniczenie pokarmu? 
  • Jak rozmawiać z dzieckiem, tak aby zwiększyć szansę na komunikację i dlaczego w zaburzeniach odżywiana używany język ma tak duże znaczenie? 
  • W jaki sposób poprzez własne zachowanie modelować dziecku akceptujące podejście do swojego ciała?
  • Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach związanych z jedzeniem? 
  • To ten warsztat jest skierowany właśnie do Ciebie.

Justyna Sordyl-Grajcar

certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (nr. cert. 888), w trakcie certyfikacji Terapii Schematów, członek Dialektyczno-Behawioralnej grupy konsultacyjno-samokształceniowej. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Doświadczenie zdobywała pracując m.in. w centrum terapeutycznym specjalizującym się w pracy z pacjentami z zaburzeniami odżywiania.

10:00-12:00 | Jak zrozumieć i pomóc nastolatkowi wrażliwemu emocjonalnie | Joanna Wiatr - Abramowska i Aleksandra Radomska

Jak zrozumieć i pomóc nastolatkowi wrażliwemu emocjonalnie, warsztat 22 maja, sobota (10:00-12:00)

Warsztat skierowany jest do rodziców nastolatków z tzw. dysregulacją emocjonalną i przejawiającymi trudne zachowania (samouszkodzenia, wybuchy emocji, wahania nastroju, sięganie po używki). Celem warsztatu jest wsparcie rodzica w rozumieniu i skutecznym reagowaniu na trudne zachowania dziecka.

Porozmawiamy m.in. o:

  • uważności, czyli o roli obserwacji i nieoceniania w mądrym rodzicielstwie,
  • uprawomacnianiu, jak empatycznie rozumieć perspektywę nastoaltka i okazywać swoje zrozumienie,
  • wspieraniu regulacji emocji i umiejętnościach przetrwania kryzysu, czyli jak pomóc przetrwać dziecku okres burzy i naporu,
  • skutecznej komunikacji z nastolatkiem, czyli kiedy wymagać a kiedy odpuścić,
  • miejscach, w których nastolatek i rodzic mogą uzyskać pomoc profesjonalisty.

Wspólnie poszukamy drogi środkowej  w konfliktach między rodzicami a nastolatkiem.

Joanna Wiatr-Abramowska

Psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (certyfikat nr 700), członek komisji rewizyjnej PTDBT, ukończyła szkolenie całościowe DBT Comprehensive. Pracowała z dziećmi od wieku przedszkolnego po nastolatki oraz ich rodzicami, aktualnie prowadzi terapię głównie młodzieży i osób dorosłych.

Aleksandra Radomska 

Psychoterapeuta poznawczo – beahwioralny w trakcie szkolenia. Pracuje głównie z nastolatkami i młodymi dorosłymi z dysregulacją emocji w nurcie terapii dialektyczno – behawioralnej, której uczyła się u prof. Alana Fuzzettiego (2020), obecnie uczy się również pracy w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania. Członek zarządu PTDBT.

10:00-12:00 | Efektywność w komunikacji z nastolatkami z chwiejnością emocjonalną | lek. Justyna Korfanty-Misa i Karolina Stokłosa

Efektywność w komunikacji z nastolatkami z chwiejnością emocjonalną | lek. Justyna Korfanty-Misa  i Karolina Stokłosa 22 maja 2021 (10:00-12:00)

Warsztaty przeznaczone są głównie dla rodziców osób z dysregulacją emocjonalną.

Będziemy uczyć uważniania emocji drugiej osoby co pomoże regulować emocje oraz  przedstawimy umiejętność DEAR MAN, która pozwoli komunikować w sposób jasny i zrozumiały nasze potrzeby oraz oczekiwania.

lek. Justyna Korfanty-Misa

Lekarz specjalista w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta CBT w trakcie szkolenia, terapeuta DBT

Karolina Stokłosa 

Psycholog, psychoterapeuta CBT w trakcie szkolenia, kierownik Ośrodka Środowiskowej Pomocy Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży.

10:00-12:00 |Silne emocje - jak przetrwać kryzys z pomocą umiejętności DBT | Maria Bagińska

Jak skutecznie przetrwać kryzys? Co zrobić, żeby nie pogorszyć sytuacji? Czyli o metodach kryzysowych DBT.

Warsztat przeznaczony dla wszystkich osób, które chcą poznać sposoby regulowania silnych uczuć, hamowania destrukcyjnych impulsów i radzenia sobie w emocjonalnych sytuacjach podbramkowych.

10:00-12:00 |Warsztaty dla nauczycieli i psychologów szkolnych. Jak pomóc uczniowi z chwiejnością emocjonalną? | Magda Augustyniak

Zajęcia „Jak pomóc uczniowi z chwiejnością emocjonalną” skierowane są do nauczycieli i psychologów szkolnych zajmujących się nastolatkami, którzy przejawiają cechy chwiejności emocjonalnej lub mają diagnozę zaburzenia osobowości z pogranicza borderline. 

W trakcie spotkania porozmawiamy czym jest borderline, omówimy kryteria diagnostyczne, omówimy w teorii i praktyce umiejętności, które mogą pomóc wyregulować nastolatkowi emocje, czy rozwiązać problem czy podjąć decyzję. Duża część zajęć poświęcona będzie budowaniu relacji z uczniem, sztuce uprawomocniania emocji i efektywnej komunikacji z nastolatkiem.

Porozmawiamy o samouszkodzeniach, próbach samobójczych i co robić, gdy nastolatek przeżywa kryzys.

Magda Augustyniak jest psychologiem (SWPS), leaderem Family Connections oraz terapeutą DBT. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektyczno-

Behawioralnej, przez dwie kadencje była członkiem Zarządu i Komisji Rewizyjnej Towarzystwa. Odbyła szkolenia DBT w Polsce, a także brałam udział w licznych szkoleniach prowadzonych przez specjalistów zza granicy, m.in. Martina Bohusa (Wprowadzenie do DBT), Arnold Hope (Wprowadzenie do RO-DBT), Fragiskosa Gonidakisa (Terapia DBT w zaburzeniach odżywania) oraz przedstawicieli Behavioral Tech – Toniego DeBuss oraz Fragiskosa Gonidakisa (szkolenie DBT zaawansowane). W ramach pracy w PTDBT prowadziła zespół samokształceniowy. Regularnie superwizuje swoją pracę.

Pracuje z osobami cierpiącymi z powodu zaburzeń osobowości- w tym głównie z osobami z zaburzeniem osobowości z pogranicza (borderline), z osobami mającymi trudność z regulacją emocji, czy będącymi w toksycznych relacjach. W swoim gabinecie chętnie widzi nie tylko dorosłych, ale również osoby nastoletnie, które z powodów formalnych nie mają postawionej diagnozy zaburzeń osobowości, ale zmagają się z poczuciem pustki, osamotnienia, bólu psychicznego, samouszkadzają się czy mają próby samobójcze.

 

10:00-12:00 Asertywność, czyli jak skutecznie prosić i odmawiać| Zuzanna Kalinowska

10:00-12:00 Asertywność, czyli jak skutecznie prosić i odmawiać| Zuzanna Kalinowska

Dla kogo? Warsztat skierowany jest do osób, chcących zwiększyć swoją asertywność i skuteczność w mówieniu o swoich potrzebach.

Opis warsztatu: Wiele i wielu z nas doświadcza trudności w mówieniu o swoich potrzebach i stawianiu granic. Niektórzy/-e nigdy o nic nie proszą i zgadzają się na wszystko, inni/-e impulsywnie stawiają granice wybuchając i korzystając z agresywnych komunikatów, jeszcze inne/-i krążą pomiędzy tymi skrajnymi strategami. Każda z nich krótkoterminowo może działać, jednak w dłuższej perspektywie prawdopodobnie powoduje problemy. 

Jeśli to znasz, ten warsztat może Ci się przydać.

 

Podczas spotkania: 

  • porozmawiamy o tym, co stoi nam na drodze do umiejętnego mówienia o swoich potrzebach i stawiania granic oraz o tym, czym właściwie jest asertywność i jak ją rozwijać;
  • zastanowimy się nad własnymi mitami interpersonalnymi;
  • omówimy i przećwiczymy technikę DBT, która pomaga skutecznie odmawiać i prosić tak, by dostawać to, czego potrzebujemy.  

Prowadząca: 

Zuzanna Kalinowska – psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia, ukończyła całościowe szkolenie DBT Comprehensive. Pracuje w nurcie dialektyczno-behawioralnym, prowadząc terapię indywidualną i treningi umiejętności. Jej Pacjentami są głównie Osoby cierpiące z powodu zaburzenia osobowości borderline.

Zaproszenie

Serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniach z PTDBT „Maj miesiącem świadomości Borderline”

  Będziemy rozmawiać o tym jak wspierać osoby wrażliwe emocjonalnie, cierpiące na dysregulację emocji i zaburzenie osobowości z pogranicza (BPD, Borderline, Osobowość chwiejną emocjonalnie). Będziemy dzielić się wiedzą i doświadczeniem.

Serdecznie zapraszamy na ciekawe wykłady i prezentacje w trakcie „Spotkań z PTDBT 2021”. Prof Daniel Flynn i dr Mary Kells opowiedzą nam o formach pomocy młodzieży i o formach wsparcia klinicystów w Irlandii oraz omówią wyniki badań skuteczności tych oddziaływań. Bartłomiej Taurogiński i Paweł Jastrzębowski podzielą sia z nami wiedzą o tym jak wspierać młodzież, która doświadcza dysregulacji emocji i angażuje się w zachowania destrukcyjne. A Pani Maria Kulesza przedstawi wyniki swoich badań dotyczących przetwarzania wspomnień u kobiet z BPD.
 
  Nie mniej ważne jednak będą spotkania i rozmowy z zaproszonymi gośćmi. Chcemy aby teoria została poparta doświadczeniem osobistym i rozmową o praktycznych sposobach jej zastosowania.
 
  Mamy nadzieję, że rozmowa Magdaleny Skuzy-Singh, osoby o wielkim sercu i cudownej terapeutki z prof. Alenem Fruzzettim, jednym z pierwszych uczniów Marshy Linehan i współtwórcy Terapii DBT, będzie dla nas źródłem inspiracji, a profesor zarazi nas swoim entuzjazmem oraz otwartością na drugą osobę. Mamy nadzieję, że to spotkanie zainspiruje specjalistów  do zaangażowania się i rozwijania programu Family Connections.
 
  Liczymy na to, że spotkanie z absolwentami Family Connections, osobami, które w wyjątkowy sposób wspierają swoich bliskich zmagających się z dysregulacją emocji, pomogą nam lepiej zrozumieć ich perspektywę oraz przywrócą nam nadzieję w to, że zmiana jest możliwa. Liczymy na to, że rozmowa z terapeutami: członkami i sympatykami PTDBT, którzy jako pierwsi w Polsce kształcą się i pracują w nurcie Terapii Dialektyczno-Behawioralnej będzie inspiracją dla kolejnych terapeutów aby uczyć się DBT i rozwijać w tym nurcie terapeutycznym (a naprawdę warto!).  Nasi goście udzielą odpowiedzi na pytania nurtujące początkujących terapeutów: o terapię traumy, trening umiejętności i zespół konsultacyjny. Ale, ale równie istotne będzie dla nas spotkanie Anny Englert Bator z Panią Moniką Kotlarek i ich rozmowa o stygmatyzacji osób cierpiących na zaburzenie osobowości z pogranicza.
 
  Dopełnieniem tych cudownych dni będą Warsztaty, które  odbędą się  15 maja (dla profesjonalistów) oraz 22 maja (dla wszystkich). Na każdy warsztat obowiązuje oddzielna rejestracja. Ilość miejsc jest ograniczona.
 
Prosimy Państwa o odpowiedzialne zapisywanie się na wydarzenie. Jeśli ktoś z Państwa zmieni plany prosimy o anulowanie rejestracji, można to zrobić  pisząc na adres: 
Na ostatnie wydarzenie zapisało się 1000 osób, pojawiło się 700 co oznacza, że 300 miejsc nie zostało wykorzystanych! A szkoda!

Na każdy dzień wydarzenia jest prowadzona oddzielna rejestracja. Może być tak, że dla kogoś będzie możliwy udział w jednym z dni wydarzenia a w innych nie. Wówczas warto aby zostało miejsce dla innych uczestników.

Z radością czekamy na spotkania z Państwem!

Serdecznie zapraszamy
Zespół PTDBT

Koszt:
Ta konferencja jest bezpłatna. Prelegenci występujący podczas konferencji nie pobierają opłat za swoje wystąpienia – to ich wkład i osobiste zaangażowanie we wspieranie pacjentów, rodzin i leczących ich terapeutów w Polsce. Organizatorzy (PTDBT) nie pobierają wynagrodzenia za swoją pracę organizacyjną.
Ze środków PTDBT pokrywane jest tłumaczenie symultaniczne (wraz z obsługą techniczną) przez firmę zewnętrzną.

Wszystkich uczestników zachęcamy do przekazywania darowizn w dowolnej kwocie na rzecz realizacji celów statutowych przez PTDBT.  Można to zrobić od razu, a każda wpłata jest magiczna i zmienia się u nas w tłumaczenia, dostępne materiały, szkolenia ze specjalistami,

Darowizna 30 PLN => Wspieram PTDBT i wpłacam 30 PLN 

Darowizna 50 PLN => Wspieram PTDBT i wpłacam 50 PLN

Darowizna 100 PLN => Wspieram PTDBT i wpłacam 100 PLN

Darowizna 200 PLN => Wspieram PTDBT i wpłacam 200 PLN

Więcej linków darowizny: https://ptdbt.pl/darowizna/

Postawa prospołeczna
Prosimy Państwa o odpowiedzialne zapisywanie się na wydarzenie. Jeśli ktoś z Państwa zmieni plany prosimy o anulowanie rejestracji, można to zrobić  pisząc na adres: 
Na ostatnie wydarzenie zapisało się 1000 osób, pojawiło się 700 co oznacza, że 300 miejsc nie zostało wykorzystanych! A szkoda!

Darowiznę można również wpłacić przelewem na konto:
Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej (PTDBT)
ul. Politechniczna 9/7
80-288 Gdańsk.
Numer konta bankowego: mBank 85 1140 2004 0000 3602 7906 4629
Tytułem: Darowizna dla PTDBT

Jesteś członkiem? I przypomniałeś/przypomniałaś sobie o składce za rok 2021? A może i 2020?
Możesz opłacić ją tutaj:
Opłacam składkę członkowską za rok 2021
Opłacam składkę członkowską za rok 2020

Składkę członkowską można opłacić przelewem:
Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej (PTDBT)
ul. Politechniczna 9/7
80-288 Gdańsk.
Numer konta bankowego:mBank 85 1140 2004 0000 3602 7906 4629
Tytułem: Składka członkowska za rok……

Zaświadczenia
W trakcie trwania wykładów, każdego dnia spotkań udostępnimy formularz, który będą mogły wypełnić osoby potrzebujące zaświadczenia o uczestnictwie – wraz z ilością godzin szkolenia. Zaświadczenia będziemy wysyłać e-mailem w czasie wakacji.  Brak uzupełnienia formularza w trakcie szkolenia, uniemożliwi nam wystawienie zaświadczania dla Państwa. 

Zapisy? Już od 31 marca

Zapisy? na „Spotkania” Już wkrótce… od 31 marca

na Warsztaty zapisy uruchomimy w 28 kwietnia 2021.

Linki do rejestracji na poszczególne dni „Spotkań…”:

Kto może uczestniczyć w „Spotkaniach z PTDBT 2021”:
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych tematyką zaburzenia osobowości z pogranicza, dysregulacji emocjonalnej oraz terapii, leczenia i wspierania pacjentów i ich rodzin.
Konferencja ma charakter otwarty, jednak konieczna jest rejestracja. Zapraszamy profesjonalistów zdrowia psychicznego, pedagogów i nauczycieli, członków rodzin i bliskich osób wysoko wrażliwych, z dysregulacją emocjonalną.

Odpowiedzialność i postawa pro społeczna:
Prosimy Państwa o odpowiedzialne zapisywanie się na wydarzenie. Jeśli ktoś z Państwa zmieni plany prosimy o anulowanie rejestracji, można to zrobić  pisząc na adres: 
Na ostatnie wydarzenie zapisało się 1000 osób, pojawiło się 700 co oznacza, że 300 miejsc nie zostało wykorzystanych! A szkoda!

Regulamin

Regulamin
I. Postanowienia ogólne

  1. Wydarzenie Konferencja PTDBT ONLINE:: Jak wspierać osoby wrażliwe emocjonalnie” zwana w dalszej części regulaminu Wydarzeniem, odbędzie się w dniach 12-17 maja 2021 na platformie internetowej ZOOM.
  2. Organizatorem Wydarzenia jest Polskie Towarzystwo Terapii Dialektyczno-Behawioralnej z siedzibą w Gdańsku, ul. Politechniczna 9/7, 80-288  Gdańsk, NIP: 9571090202, REGON: 366073484 KRS: 0000652425 zwany dalej Organizatorem.

II. Zasady uczestnictwa 

  1. Program Wydarzenia znajduje się na stronie internetowej https://maj2021.konfeo.com/pl/groups  Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany programu. O zmianach Organizator poinformuje na stronie internetowej oraz drogą mailową (w przypadku zarejestrowanych uczestników).
  2. W Wydarzeniu mogą wziąć udział osoby, które dokonały rejestracji na stronie: https://maj2021.konfeo.com/pl/groups
  3. Zarejestrowanie uczestnictwa w Wydarzeniu jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego regulaminu.
  4. Udział w Wydarzeniu jest bezpłatny.

5. Warunkiem uczestnictwa jest dokonanie rejestracji drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie: https://maj2021.konfeo.com/pl/groups 6. Zgłoszenia uczestnictwa, dokonywane za pośrednictwem strony:  https://maj2021.konfeo.com/pl/groups do wyczerpania miejsc.  III. Bezpieczeństwo
7.  Uczestnicy są zobowiązani samodzielnie zadbać o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, przepisów BHP i Ppoż obowiązujących na terenie obiektu, w którym będą uczestniczyć w organizowanym online Wydarzeniu.

IV. Inne kwestie
8.    Wydarzenie może być filmowane i fotografowane przez Organizatora.
9.    Zgłoszenie uczestnictwa jest równoznaczne z przeniesieniem autorskich praw majątkowych do nagrań i zdjęć oraz wyrażeniem przez uczestnika zgody na komercyjne ich rozpowszechnianie. Powyższe ustalenia dotyczą przypadku, gdy uczestnik zostanie sfilmowany lub sfotografowany podczas uczestnictwa w Wydarzeniu w otoczeniu prowadzącego oraz wtedy, gdy uczestnik dobrowolnie wyrazi zgodę na udzielenie wywiadu przed kamerą bądź pozowanie do zdjęcia.
10.    Zgłaszając się do udziału w Wydarzeniu uczestnik wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora na potrzeby Wydarzenia i na zasadach wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

11.Zaświadczenia W trakcie trwania Wydarzenia, Organizator  każdego dnia spotkań udostępni formularz, który będą mogły wypełnić osoby potrzebujące zaświadczenia o uczestnictwie – wraz z ilością godzin danego dnia konferencji.  Wypełnienie formularza w czasie trwania spotkań będzie podstawą do wystawienia zaświadczenia. Organizator będzie wysyłać zaświadczenia e-mailem w od 25.06.2021 do 30.09.2021.  Brak uzupełnienia formularza w trakcie wydarzenia, uniemożliwi wystawienie Zaświadczenia. 

V. Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych (RODO)
12.    Zgłaszając się do udziału w Wydarzeniu uczestnik wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora na potrzeby Wydarzenia i na zasadach wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa, ze szczególnym uwzględnieniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), (Dz.Urz. UE L z 4.5.2016 r. Nr 119, s. 1),
13.    Zakres przetwarzanych danych: Imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, informacje o wykształceniu, adres zamieszkania.
14.    Cel przetwarzania danych:  1) Zorganizowanie Wydarzenia przez Organizatora  2) kontakt w celu realizacji  programu Wydarzenia przez uczestnika s
15.    Rejestrując się na Wydarzenia uczestnik upoważnia PTDBT do przekazania jego danych osobowych (w szczególności: imienia, nazwiska, adresu zamieszkania) do firm świadczących usługi na rzecz PTDBT w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia Wydarzenia. W szczególności uczestnik upoważnia PTDBT do powierzenia przetwarzania danych osobowych :
a.      firmie prowadzącej księgowość PTDBT
b.      firmy obsługującej rejestrację Wydarzenia prowadzącej portal konfeo.pl  w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia rejestracji uczestników.
c.      innym podmiotom, z których usług PTDBT korzysta w celu koordynacji Wydarzenia oraz komunikacji z uczestnikami szkolenia  w szczególności firm obsługujących serwery pocztowe PTDBT.
16.    Czas przetwarzania danych: dane będą przetwarzane  w celach prawidłowych rozliczeń finansowych tj.: 5 lat licząc od końca roku w którym upłynął termin płatności podatku wynikających z realizacji usług –  art. 70 ust 1. ordynacji podatkowej – dotyczy faktur i dokumentów finansowych oraz załączników do faktur w postaci list obecności lub do czasu prowadzenia przez uczestnika

Wydarzenia.
17.    Prawo zmiany danych: Uczestnik szkolenia ma prawo do wglądu do danych oraz do zmiany i aktualizacji tych danych
18.    Prawo do skargi: Uczestnik szkolenia ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego tj.: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

19.    W sprawach nieustalonych w powyższym regulaminie obowiązują przepisy kodeksu cywilnego.

Spotkania z PTDBT odbędą się już za

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)